Dacă ai ajuns la medic de la primele simptome, e foarte probabil să îți fie recomandat să urmezi un tratament naturist chist sebaceu. Pentru început. De-abia apoi, dacă rezultatele nu sunt pe măsura celor așteptate, medicul îți va spune ce e de făcut.

Un chist sebaceu, chiar dacă deranjează, nu trebuie să te panicheze. Nu e o afecțiune gravă. Nu e nici o afecțiune care să necesite în mod obligatoriu o intervenție chirurgicală

De ce apare chistul sebaceu

Chistul sebaceu se formează atunci când glandele sebacee sunt blocate și nu mai pot să elimine sebum. Prima consecință e o piele mai puțin hidratată și expusă acțiunii bacteriilor.

Chistul sebaceu se prezintă sub forma unei bube. Apare în zonele cu pilozitate, expuse la iritații sau traumatisme. Își modifică dimensiunea în timp. Nu doare, însă cu cât nu faci nimic pentru a-l trata, fii sigur că durerea va începe să apară.

Când trebuie să ajungi la medic

De preferat, imediat ce ai observat că ți-a apărut un chist sebaceu. Monitorizează-l câteva zile și, dacă vezi că nu trece sau că începe să se dezvolte, programează un consult de specialitate.

Există câteva variante de tratament naturist chist sebaceu la care poți apela și fără prescripție medicală, până să ajungi la medic. Important este să ai o igienă corectă, astfel încât zona chistului să fie în permanență curată, ferită de posibile infecții.

Cât de eficient este un tratament naturist chist sebaceu?

Rezultate se observă cu trei condiții:

• chistul trebuie lăsat în pace, în sensul că nu trebuie să umbli la el. Nu îl spargi. Nu folosești ustensile pentru a intra pe sub piele. Nu îi faci nimic. Doar îi monitorizezi evoluția.
  • faci tot posibilul să menții zona curată și dezinfectată.
  • acționezi de la primele simptome printr-un tratament naturist chist sebaceu. Scopul este retragerea chistului.

Când e indicat să te duci la doctor pentru un chist sebaceu la ureche sau pe față

Prevenție: ce poți face ca să eviți apariția chisturilor sebacee

Un stil de viață echilibrat și câteva reguli simple de urmat reprezintă premisa de a te ține departe de orice afecțiune.

În cazul prevenției apariției unui chist sebaceu, câteva dintre recomandări fac referire la:

• încurajarea unei diete bogate în vitamine și minerale;
  • adoptarea unui stil de viață echilibrat, din care nu lipsește mișcarea, alimentația sănătoasă și o stare emțională bună;
  • creșterea sistemului imunitar și stimularea fluxului limfatic prin cosumul de plante cu rol antibiotic;
  • menținerea unei bune circulații a sângelui prin includerea în alimentație a usturoiului, păpădiei, trifoiului roșu;
  • hidratarea permanentă a organismului prin consum de minin doi litri de apă pe zi;
  • eliminarea toxinelor din organism prin consum de citrice, legume, cereale integrale și fructe;
  • o igienă corectă, regulat efectuată;
  • consultarea medicului. Când medicul îți spune că totul este în regulă, te liniștești.

Diagnostic chist sebaceu: ce variante de tratament naturist chist sebaceu ai la îndemână

Un chist sebaceu nu e touși o afecțiune superficială. Să presupunem că ai ajuns la medic și că acesta a constatat că într-adevăr e vorba de un chist sebaceu aflat în fază de debut. Ți se recomandă să urmezi un tratament naturist chist sebaceu. Să detaliem fiecare opțiune în parte:

• aloe vera: nu mai e niciun secret că aloe vera e un tratament naturist pentru tratarea mai multor afecțiuni cutanate sau arsuri, nu doar un tratament naturist chist sebaceu. Taie frunzele și aplică lichidul pe chist. Încearcă să faci asta de două ori pe zi, câteva zile la rând. Dacă nu observi modificări ale chistului, ia legătura cu medicul;
  • ulei de arbore de ceai: e un produs recunoscut îndeosebi pentru proprietățile antibacteriene. Are și efect antiinflamator. De aceea, uleiul de arbore de ceai este un remediu bun pentru chistul sebaceu, care ajută la retragerea acestuia.

În ce constă tratamentul naturist chist sebaceu cu ulei de arbore de ceai

În ce constă tratamentul naturist chist sebaceu cu ulei de arbore de ceai?

Aplici uleiul pe chist și lași câteva ore să acționeze. Faci asta de cel puțin două ori pe zi. Repetă procedura cel puțin o săptămână.

• uleiul de ricin te scapă de inflamații și, în cazul unui chist sebaceu, nu vei mai avea senzația de mâncărime. Fă câteva comprese cu ulei de ricin. Aplică pe chist, însă pune deasupra și o pungă cu apă caldă. Menține cel puțin 30 de minute. Acesta e un tratament naturist chist sebaceu care va diminua dimensiunea chistului, în primă fază. Apoi, cu cât repeți procedeul, chistul va dispărea complet. Poți face la fel și cu ulei de cocos.
  • lichidul de cartof sau chiar aplicarea unei felii de cartof crud este folosit în tratarea chistului sebaceu. De preferat, aplică acest tratament naturist chist sebaceu noaptea. Astfel, lichidul are timp suficient să fie absorbit și să acționeze în profunzime.
  • crema cu turmeric. De preferat e să o prepari chiar tu. Rețeta e simplă. Amesteci apă cu praf de turmeric și gata, ai pasta! Apoi, aplică pasta pe chist. Las-o să acționeze. E un bun antibacterian și, în plus, prin proprietățile pe care le are reușește să desfunde pielea. Adică face exact ceea ce e nevoie pentru tratarea chistului sebaceu: eliberează căile de secreție, lucru care permite eliminarea ulterioară de sebum.
  • cât de cunoscut îți sună termenul sanguinaria? Află că e vorba despre o plantă, „mac cu suc roșu”, cum i se spune în termeni populari. Ca tratament naturist chist sebaceu, sanguinaria se aplică pe chist. Peste, pune un pansament. Nu te grăbi să schimbi pansamentul. E nevoie de una-două zile pentru a vedea efectele.
  • ceaiul de păpădie și viola este folosit ca tratament naturist chist sebaceu. Ceaiul se face ușor: pui la fiert floare de păpădie și viola. După ce fierbe, mai lasă la infuzat cam o oră. Trebuie să bei cel puțin două căni de ceai de păpădie și viola pe zi, 7-10 zile. De asemenea, poți să aplici comprese cu ceai din păpădie și viola direct pe chist. Va grăbi vindecarea.
  • surprins sau nu, află că polenul de albine este util și în tratarea chisturilor sebacee. Polenul de albine are rol de prevenție în bolile de piele și e foarte util pentru a-ți curăța sângele. Consumă polen cu propolis și lăptișor de matcă, veritabil tratament naturist chist sebaceu.
  • optează pentru băi în care să pui sare Epsom. Este un produs cunoscut pentru compoziția de magneziu și sulf. În apă, sarea este dizolvată și compușii acționează la nivelul pielii. Cum chistul sebaceu este o afecțiune a pielii, include sarea Epsom pe lista variantelor de tratament naturist chist sebaceu.
  • gelul de floare de iarnă este un bun tratament naturist chist sebaceu. Se aplică pe chist. Nu va trece din prima, însă după câteva zile, dacă vei continua să aplici gelul, vei vedea cum chistul începe să se retragă.

Avantajul acestor metode de tratament chist sebaceu e că sunt la îndemâna oricui. Dezavantajul e că nu au aceleași rezultate într-o fază avansată a chistului sebaceu. E și motivul pentru care e important să acționezi de la primele semne ale apariției chistului.