Negii sunt o afecțiune obișnuită, dar contagioasă, care se transmite cu ușurință. Negii nu dor, însă s-ar putea să îți creeze senzația de mâncărime. Cele mai frecvente forme apar în palme, tălpi și la degete. Nici zona genitală nu e exclusă. În cele mai multe cazuri, negii trec de la sine. Dar există și tratamente pentru negi, pe care medicul dermatolog ți le recomandă și prescrie în funcție de tipul de negi.

În termeni de specialitate, negii se numesc veruci. În limbaj popular, negii sunt ca niște crescături de carne pe piele, de dimensiuni reduse și consistență tare. Aceste formațiuni cutanate sunt considerate a doua cea mai răspândită afecțiune de piele, după acnee.

Datele arată că un sfert din populație dezvoltă negi de-a lungul vieții. Cazurile cele mai des întâlnite sunt la copii și adolescenți, însă nici vârsta matură nu este exclusă.

Tipuri de negi

Tipul de negi indică și ce tratamente pentru negi poți aplica. Astfel, dacă ai forma comună de negi, adică acele veruci care apar de regulă la degete, picioare, coate, brațe, s-ar putea să-ți treacă în urma unui tratament naturist. Aceste veruci sunt mici, de dimensiunea unui bob de mazăre și au aspect zbârcit, asemănător cu o conopidă.

Negii plantari apar numai în talpă. Pot să îți provoace durere. De regulă, îndepărtarea negilor plantari se face doar medical.

Negii genitali apar ca urmare a unui contact sexual cu o persoană care poartă virusul HPV. Unul dintre simptome e senzația de mâncărime. Când deja e o formă avansată, pot să apară sângerări. Nu uita că anumite tulpini HPV cauzează cancer de col uterin, așa că e bine să adopți un comportament preventiv- optează să te vaccinezi și folosește întotdeauna prezervativul.

Cauze și prevenție pentru tratarea verucilor

Infecția cu papilomavirusul uman (HPV) este principala cauză care favorizează apariția negilor. Aceasta ajunge cu ușurință în corp, printr-o rană sau chiar prin simpla atingere a unei suprafețe care a fost contaminată. De asemenea, infecția se transmite și de la om la om. E important să știi că e o afecțiune care se deezvoltă în timp, nu imediat după infectare.

O igienă corectă, după ce ai luat contact cu obiecte străine, e o formă de prevenție în cazul acestui tip de infecție. Reține că există peste o sută de tipuri de HPV.

Persoanele care se află sub diferite tratamente medicamentoase și au un sistem imunitar slăbit sunt mai expuse la infecțiile HPV și implicit la dezvoltarea negilor.

O altă cauză o reprezintă rănile. O rană deschisă creează un mediu propice pentru infecții, mai ales dacă nu ești atent. Deci, în cazul în care știi că ai deja o rană, fii precaut și asigură-te că nu expui zona afectată unor corpuri străine, care ar putea fi purtătoare HPV.

Mâinile și picioarele sunt zone umede ideale pentru tot felul de infecții. Dacă nu usuci bine mâinile și picioarele după ce le-ai spălat, să știi că nu faci altceva decât să te expui infecțiilor. Șterge-te bine, folosește prosoape din materiale care absorb apa cu ușurință.

O altă cauză poate fi și mediul în care îți desfășori activitatea. Dacă e un mediu toxic, în care ai contact cu substanțe, trebuie să fii și mai precaut.

Indiferent de cauzele care duc la apariția negilor, verucile se țin sub observație. Dacă încep să provoace disconfort, cum ar fi durere sau mâncărime, recomandat e să mergi la un consult medical. Astfel, vei ști exact care dintre tratamente pentru negi e potrivit pentru tine.

Ce variante de tratamente pentru negi există

Cele mai multe forme de negi trec de la sine. Asta înseamnă că nu e nevoie de tratamente pentru negi specifice. Contează mult ce tip de ph ai, cât de hidratată sau nu e pielea. Adică sunt mai mulți factori care influențează vindecarea și în cât timp se produce.

Câteva dintre opțiunile naturiste și non-invazive de tratamente pentru negi se referă la:

• folosirea uleiului de arbore de ceai; acesta este cunoscut pentru proprietățile dezinfectante și exfoliante. Ce poți să faci? Aplică pe o dischetă una-două lingurițe de ulei de arbore de ceai și puțin ulei de măsline. Pune discheta pe neg și lasă să acționeze cam 10-15 minute. Repetă procedeul de câteva ori pe zi, cam 12-14 zile. Dacă nu e o formă severă, vei observa că negul se retrage.
  • pasta de usturoi. E cunoscut faptul că usturoiul a fost folosit din cele mai vechi timpuri pentru tratarea unor afecțiuni, inclusiv cele de piele. Poți să faci o pastă de usturoi chiar la tine acasă, dintr-un cățel de usturoi și puțină apă. Pasta rezultată se aplică pe neg. Procedeul trebuie repetat, în medie, cam vreme de o lună, în fiecare zi.
  • obișnuiește-te să iei vitamina C și propolis. Te ajută să îți întărești sistemul imunitar, deci sunt mai degrabă metode de prevenție decât forme de tratamente pentru negi. Totuși, dacă le amesteci, poți să faci o pastă pe care să o aplici peste neg. De preferat, seara. Urmărește câteva zile la rând ce se întâmplă, dacă observi vreo modificare a structurii și dimensiunii negului.
  • creme; pentru formele ușoare de negi, găsești inclusiv în farmacii creme speciale pentru tratarea acestora. Întreabă farmacistul, fii sigur că e un neg inofensiv.
  • criosauna; terapia care presupune expunerea la frig este recomandată atât pentru creșterea sistemului imunitar, dar și pentru tratarea unor afecțiuni ale pielii. Câteva ședințe de criosaună s-ar putea să îți fie suficiente și vei observa că negii încep să se retragă.

Ce tratamente pentru negi ai în cazul negilor genitali

Totuși, dacă ai negi genitali, să știi că aceștia nu se tratează naturist. Cel mai bine e să vorbești cu un medic. Pielea genitală e mai sensibilă, afecțiunile se tratează distinct. Chiar și când e vorba despre negi.

Există mai multe variante de tratamente pentru negi pentru negii genitali. În primă fază, medicul îți poate recomanda să iei o serie de medicamente și să aplici local anumite creme care au în compoziție diferite substanțe active cu rol de cauterizare, precum imiquimod, acid tricloracetic sau podofilix.

În cazul în care există nicio îmbunătățire, adică negii nu își modifică deloc structura, poți lua în calcul varianta unor proceduri cu laser, ca formă de tratamente pentru negi. E o metodă non-invazivă, care nu doare. Acționează în profunzime, deci vindecarea se face de la rădăcină.

Poți opta și pentru o excizie chirurgicală. E o altă variantă de tratamente pentru negi. Chiar dacă e posibil să te sperie ideea unei intervenții chirurgicale, să știi că nu e o procedură care să prezinte riscuri.

Electrocauterizarea este recomandată nu doar în cazul negilor genitali, ci și în celelalte tipuri de negi. Diferită de alte tratamente pentru negi, electrocauterizarea este o procedură care folosește curentul electric de înaltă frecvență. Acesta generează o căldură suportabilă ca temperatură, care distruge țesutul afectat.

După cum observi, ai mai multe variante de tratamente pentru negi. Totuși, vindecarea negilor nu înseamnă că nu mai ești expus riscului apariției verucilor. Un comportament preventiv e întotdeauna cel mai bun remediu, indiferent de afecțiunea medicală.