Lobul urechii rupt afectează preponderent femeile, însă există situații în care și bărbații care poartă piercing-uri pot ajunge să aibă nevoie de tratament lob ureche.

În timp ce cerceii sunt un accesoriu la modă, aceștia sunt și principala cauză pentru afecțiunile lobului urechii.

Cele mai des întâlnite leziuni ale lobului urechii

Lobul urechii ajunge să fie rupt în situația în care porți cercei masivi. Despicarea nu apare imediat, ci în timp. De aceea, recomandarea este să alternezi purtarea accesoriilor mici și mari. În caz contrar, un tratament lob ureche devine obligatoriu fie pentru a reconstrui lobul urechii despicat, fie pentru a redimensiona gaura urechii care s-a lărgit prea tare.

În cele mai multe dintre cazuri, cerceii mari sunt problema. Doar că inclusiv cerceii tip clips pot crea leziuni. Purtarea îndelungată a acestora duce la întinderea pielii. Avem de-a face cu un lob ureche întins.

Rare sunt situațiile în care lobul urechii este strâmb sau asimetric din cauze  moștenite ereditar.

Când lobul urechii este umflat din cauza unor infecții, trebuie să știi că inflamațiile se pot trata acasă, printr-un tratament medicamentos.

Intervenția de reparare pentru lobul urechii rupt

Cum te afectează deformările lobului urechii

S-ar putea să te frustreze. E incomod să știi că nu poți purta accesoriile preferate. Chiar dacă e o afecțiune aproape deloc vizibilă pentru ceilalți, e suficient că știi tu ca să ți se pară o problemă mai mare decât e în realitate.

Deformările lobului urechii se pot corecta. Asta-i partea bună. Un tratament lob ureche nu este nici dureros, nici costisitor. Îți redă încrederea și zâmbetul, ceea ce e mai mult decât motivant pentru a face un tratament lob ureche.

Care e cea mai eficientă formă de tratament lob ureche

Operația de reconstrucție a lobului urechii este cea mai sigură și eficientă. Intervenția chirurgicală este minim invazivă, iar perioada de recuperare este ușoară și relativ scurtă ca timp- până la trei luni, pentru o vindecare totală.

Operația este varianta de tratament lob ureche atunci când lobul urechii este rupt. Adică gaura de cercel s-a lărgit atât de mult, încât cercelul a perforat lobul urechii, l-a despicat.

În situația inflamației lobului urechii, trebuie să consulți un medic. Cel mai probabil, acesta îți va prescrie să iei câteva medicamente.

Ce înseamnă reconstrucția lobului urechii

Intervenția chirurgicală pentru reconstrucția lobului urechii modelează forma și conturul urechii. Nu este o operație grea, dar este o operație migăloasă. Este minim invazivă. Durează, în medie, între 30 și 90 de minute.

Incizia este fină. Se folosesc fire de sutură speciale, subțiri. După, ți se aplică un pansament pentru protecție. Medicul îți va spune cât timp trebuie să păstrezi pansamentul și ce ai de făcut ca să nu se infecteze lobul urechii operat.

Ce riscuri implică operația

Îți vine sau nu să crezi, operația pentru tratament lob ureche nu implică niciun fel de risc. E o intervenție care se face cu anestezie locală.

Dacă ai alergii, spune-i medicului. Acesta te va informa cu privire la substanțele și medicamentele pe care urmează să le folosească la anestezie. Deci, ești în siguranță.

Nu există riscuri, dar să te aștepți la mici vânătăi la lobul la care se face operația. Trec în câteva zile, nu e cazul să te îngrijorezi.

Apoi, locul operației se poate infecta cu ușurință dacă nu ai grijă. La fel se întâmplă și dacă renunți la pansament înainte de cicatrizarea completă, înainte ca medicul să îți spună că totul este în regulă.

Tot imediat după operație e posibil ca lobul urechii operat să se umfle. Poți pune comprese cu gheață. Recomandat e să faci asta doar după ce medicul și-a dat ok-ul. Astfel, nu riști să faci vreo infecție.

Durerea postoperatorie e infimă în intensitate. Dacă persistă, tot cu medicul trebuie să discuți.

Recidiva este frecventă. Dacă vei mai face sau nu un astfel de tratament lob ureche ține doar de tine, de modul în care te vei păstra. În sensul că degeaba ai făcut un tratament lob ureche dacă tu vei continua să porți cercei care îți dăunează și nu vei urma întocmai recomandările medicale.

Rareori se întâmplă să rămâi cu asimetrie după un tratament lob ureche. Totuși, nici această situație nu trebuie să te îngrijoreze. Asimetriile se corectează.

Am lobul urechii rupt Cum se poate repara

La ce să te aștepți după o operație lob ureche

Majoritatea pacienților caută să își rezolve problema. Doar că medicul caută nu doar să repare lobul urechii, ci și să îi confere lobului un aspect cât mai natural cu putință.

După un tratament lob ureche, te vei simți mai bine. În primul rând, nu îți va mai fi teamă să porți cerceii preferați. Asta pentru că gaura de cercel va avea din nou o dimensiune normală.

Concluzia e că te vei simți bine din nou. Asta trebuie să fie principala motivație.

Prevenție: ce să faci ca să n-ajungi să ai nevoie de un tratament lob ureche

Înainte de toate, reține că nu toate persoanele care poartă cercei masivi ajung să aibă nevoie de tratament lob ureche. Nu e o regulă, nu e obligatoriu. Depinde mult și de cât de sensibilă e pielea lobului urechii. Chiar dacă se știe că acea zonă e ușor sensibilă la oricine, suntem diferiți.

Nu vei avea nevoie de tratament lob ureche dacă vei purta cercei simpli, de dimensiuni reduse, care să nu agaseze lobul urechii. Așa eviți orice risc de a se rupe sau despica lobul urechii.

Caută întotdeauna cercei care sunt creați din materiale care nu prezintă risc de infectare. De exemplu, aurul nu duce la infecții. Pe când un metal oarecare, dacă nu e tratat corespunzător, e foarte posibil să îți creeze disconfort și infecții.

Optează să porți cercei lejeri, care nu strâng lobul urechii. De exemplu, cerceii tip clips strâng, pun presiune pe lobul urechii. În timp, circulația sângelui s-ar putea să îți fie afectată.

Cum îți dai seama că lobul urechii are o problemă și e cazul să apelezi la medic

Dacă lobul urechii e despicat total, e clar că observi. Durerea e primul semnal de alarmă de care trebuie să ții cont.

Dacă orificiul pentru cercel e mai alungit, s-a lărgit, atunci îți dai seama de cum se așează cercelul. În această situație contează mult să observi tu problema.

Dacă lobul urechii e alungit sau are o dimensiune sau formă diferită față de celălalt lob al urechii, deci ai o problemă congenitală, nu te simți confortabil. Vezi în oglindă că ceva nu e in regulă, te deranjează.

În oricare dintre situațiile de mai sus te-ai afla, programează o consultație la medic. Acesta îți va răspunde la tot ce îți este neclar și îți va expune toate opțiunile, astfel încât vei ști exact ce decizie să iei.

Nu ai de ce să îți fie teamă de o intervenție chirurgicală de acest tip. E singura variantă de tratament lob ureche pe care o ai la îndemână, cu efect sigur. Ține cont că nu doare, perioada de recuperare este scurtă și implică un minim de disconfort.

Rezultatele unui tratament lob ureche sunt pe termen lung, în funcție de ceea ce faci, cum te menajezi. Oricum ar fi, chiar nu ai de ce să nu încerci.