O colonoscopie este o procedură de salvare a vieții și o necesitate pentru aproape toată lumea la un moment dat în viață. Cu toate acestea, oamenii nu se îngrămădesc în clinicile private pentru o astfel de procedură. Pentru mulți, sună dureros și jenant.

Starea colonului tău nu este ceva de luat în glumă.

Cancerul de colon este a doua cauză principală a deceselor prin cancer în rândul bărbaților și femeilor, potrivit Centrelor pentru controlul și prevenirea bolilor.

Pentru bărbați, care mor cu aproximativ șase ani mai devreme decât femeile, riscul este mai mare. Singura modalitate de a schimba această statistică este de a face sănătatea ta prioritară și de a lua măsuri preventive, cum ar fi supunerea unei colonoscopii.

Iată patru motive pentru care este important să faci o colonoscopie.

1. Cancerul de colon este frecvent

Cancerul de colon este atât de comun încât specialiștii recomandă oricui peste 50 de ani să fie testat, chiar dacă nu au simptome.

În timpul procedurii, medicul va căuta creșteri care să semene cu cancerul sau ar putea deveni cancer. Dacă este prins timpuriu, rata de supraviețuire a cancerului de colon este de 90%, conform Centrelor pentru controlul bolilor.

2. Cancerul de colon se desfășoară în familii

Dacă ai un istoric familial de cancer de colon, șansa de a fi diagnosticat se dublează.

Dacă o rudă de gradul I a fost diagnosticată cu cancer de colon înainte de vârsta de 65 de ani, este necesară o colonoscopie cu 10 ani mai devreme decât vârsta la care ruda respectivă a fost diagnosticată.

Dacă ai fost diagnosticat cu boală inflamatorie intestinală, cum ar fi colita sau boala Crohn, trebuie să începi screeningul mai devreme de 50 de ani.

3. Cancerul de colon poate să apară la întâmplare

Este important să se acorde atenție simptomelor tulburătoare, indiferent de istoricul familial sau istoricul personal al bolii inflamatorii intestinale.

Printre simptomele care justifică o vizită se numără dureri abdominale, modificări ale mișcării intestinale, pierderea în greutate, sânge în scaun sau scaune negre și gudronate.

4. Colonoscopiile sunt simple și neinvazive

Indiferent de motivul pentru care ai nevoie de o colonoscopie, este important să știi că aceasta este o procedură simplă, nu chirurgicală. Pregătirea pentru o astfel de procedură – renunțarea la mâncarea solidă pentru o zi și luarea unui preparat intestinal – poate provoca anxietate, dar se îmbunătățește în timp.

În plus, nu există multe tipuri de cancer prevenibile, deoarece majoritatea apar fără avertisment. Cancerul de colon este unul dintre puținele care pot fi prevenite astfel, în timp ce o colonoscopie poate să nu pară distractivă, este mult mai ușor și mai confortabil decât tratarea cancerului.