Una dintre problemele cele mai îngrijorătoare de la apariția virusului Covid-19 a fost dacă cei care au fort infectați o dată, pot fi infectați și a doua oară – și ce înseamnă asta pentru imunitate.

Recent, autoritățile care se ocupă de această problemă au încercat să asigure publicul: cei care au avut virusul o dată vor dezvolta o anumită imunitate, au spus – și este rar să fii infectat din nou o boală infecțioasă.

Întrebările au apărut pentru prima dată luna trecută, după ce autoritățile japoneze au spus că o femeie care a avut virusul și a fost declarată fără virus, a avut din nou teste pozitive. Oamenii de știință au fost lăsați confuzați de știri și, de asemenea, neliniștiți.

În acest caz, reinfecția a fost puțin probabilă, dar există câteva dovezi în literatura științifică pentru infecții persistente ale virusurilor pulmonare la animale în principal la lilieci.

Unii oameni prind boli infecțioase a doua oară, dar este un lucru rar. Nu a existat nicio dovadă care să sugereze că ar apărea cu coronavirus, a adăugat el. În cazul bolilor, chiar dacă nu există imunitate pe termen lung, există în mod normal o imunitate pe termen scurt.

Răspunsul este că pur și simplu nu avem informații concrete despre reinfecție, pentru că nu avem un test de anticorpi pentru infecție, deși vom face în curând.

Cu toate acestea, este foarte probabil, pe baza altor infecții virale, că da, odată ce o persoană a avut infecția, în general va fi imună și nu o va mai repeta. Întotdeauna va exista o excepție ciudată, dar aceasta este cu siguranță o așteptare rezonabilă.

Ce este coronavirus, cum se răspândește, care sunt simptomele și în ce moment trebuie să apelezi la medic?

Virusul poate provoca pneumonie. Cei care s-au îmbolnăvit sunt raportați că suferă de tuse, febră și dificultăți de respirație. În cazuri grave poate exista insuficiență de organ.

Deoarece este vorba de pneumonie virală, antibioticele nu sunt de niciun folos. Medicamentele antivirale pe care le avem împotriva gripei nu vor funcționa. Recuperarea depinde de puterea sistemului imunitar. Mulți dintre cei care au murit erau deja în stare de sănătate precară.

CITEȘTE MAI MULT